سنجش و ارزیابی
بررسی رشد توانش منظورشناسی زبان آموزان زبان خارجه با اجرای ارزشیابی پویا رایانه ای

سید محمد علوی؛ محبوبه شهسوار؛ محمد حسین نوروزی

دوره 9، شماره 1 ، تیر 1399، ، صفحه 117-149

https://doi.org/10.22054/ilt.2020.42653.400

چکیده
  ارزشیابی پویا رایانه ای، که بر پایه رویکرد graduated prompt براون و همکارانش به وجود آمد، ریشه در نظریه اجتماعی فرهنگی ویگوتسکی و مفهوم منطقه مجاور رشد آن دارد. این نوع ارزشیابی با هدف رفع چالش های مربوط به اجرای ارزشیابی پویا در کلاس های بزرگ و رفع نیازهای روانسنجی ارزشیابی پدید آمد. به منظور رفع این چالش ها، پژوهش حاضر ابزار ارزشیابی پویا ...  بیشتر